Τετάρτη 27 Απριλίου 2011

Είναι γεγονός: Δεύτερο Βόσπορο χτίζει ο Ερντογάν! Τι σημαίνει αυτό για την Ελλάδα

ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΩΣΤΙΔΗΣ
Tουλάχιστον 10 δισ. δολάρια θα είναι το κόστος της κατασκευής του "δεύτερου Βοσπόρου" στην Κων/πολη. Αυτό ανακοίνωσε ο δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης Καντίρ Τόπμπας.
Η διώρυγα που θα ενώνει τη Μαύρη Θάλασσα με τη θάλασσα του Μαρμαρά θα είναι μήκους 45 χιλιομέτρων, βάθους 25 μέτρων και πλάτους 145 μέτρων.

" Ο Μωάμεθ ο Πορθητής οδήγησε τα καράβια πάνω στη ξηρά, και έφερε μια λαμπρή εποχή" δήλωσε ο Ερντογάν σδτην ομιλία του για το σχέδιο του για τη διώρυγα.
" Η διώρυγα του Παναμά , η διώρυγα της Κορίνθοου θα είναι μικρά σχέδια σε αυτό που θα φτιάξουμε εμείς" δήλωσε ο τούρκος πρωθυπουργός.
Οταν ολοκληρωθεί το σχέδιο η Κων/πολη θα αποτελείται απο δυο χερσονήσους και ενα νησί. Η Ευρωπαϊκη οχθη της Πόλης θα είναι νησί!

Αποστρατοί αξιωματικοί του τουρκικού στρατού τονίζουν οτι ο "δεύτερος Βόσπορος" θα αυξήσει την προστασία της Κων/πολης απο τις απειλές που μπορούν να προέλθουν απο τη Δύση.



O Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανακοίνωσε το "τρελό σχέδιο" που είχε προαναγγείλει σχετικά με την Κων/πολη. Ο τούρκος πρωθυπουργός αποκάλυψε οτι η κυβέρνηση του θα κατασκευάσει έναν "δεύτερο Βόσπορο" στην Κων/πολη. Ο "δευτερος Βόσπορος" θα είναι μια νέα διώρυγα που θα κατασκευαστεί πιθανότατατα 60 χιλιόμετρα δυτικά απο το Βόσπορο και θα συνδέει τη Μαύρη Θάλαασσα με τη θάλασσα του Μαρμαρά.
" Θα είναι μια διώρυγα που θα έχει μήκος 45-50 χιλιόμετρα. Το όνομα του θα είναι "Κanal Istanbul". Μέσα απο την Κων/πολη θα περνούν δυο θάλασσες. Απο τη διώρυγα θα περνούν τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου"
Ο Ερντογάν δήλωσε οτι η τρίτη γέφυρα που θα περνά απο το Βόσπορο θα περνά και απο τη διώρυγα.
Ο τούρκος πρωθυπουργός δήλωσε οτι με το σχέδιο αυτό θα αποσυμφορηθεί η κίνηση στο Βόσπορο και θα προστατευθεί το περιβάλλον.
Στο σημείο οπου θα κατασκευαστεί η διώρυγα ο τούρκος πρωθυπουργός ανακοίνωσε οτι θα κατασκευαστεί και το μεγαλκύτερο αεροδρόμιο της Τουρκίας.Ο τούρκος πρωθυπουργός δεν ανακοίνωσε το κόστος και τον τρόπο χρηματοδότησης του έργου.
Με την κατασκευή αυτής της διώρυγας φαίνεται πως θα αποσυμφορηθεί ο Βόσπορος καθώς τα πλοία που περιμένουν ακόμη και 2 ημέρες για να περάσουν τα "Στενά" τώρα θα μπορούν να περνουν μεσα σε λίγες ώρες. Αρα θα μειωθεί το πλεονέκτημα που θα είχε ο πετρελαιαγωγός "Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη"
Ενα άλλο ερώτημα που προκύπτει είναι τι θα γίνει με τη συνθήκη του Μοντρέ. Σύμφωνα με αυτή τη συνθήκη στο Βόσπορο και στα Δαρδανέλια τα πλοία μπορούν να περνουν ελεύθερα, ανεξάρτητα απο το φορτίο τους και ανεξάρτητα απο τη χώρα προέλευσης τους. Θα ισχύει το ίδιο και στη διώρυγα του Ερντογάν;
http://www.onalert.gr/default.php?pname=Article&catid=2&art_id=5245
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου