Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011

Το Ισραήλ αναγνώρισε την ελληνική ΑΟΖ.

Νέα δεδομένα δημιουργεί στο θέμα των ΑΟΖ (Αποκλειστικών Οικονομικών Ζωνών) η χθεσινή απόφαση του Ισραήλ να αναγνωρίσει την ελληνική ΑΟΖ, χωρίς η Ελλάδα να έχει προβεί -επισήμως, τουλάχιστον- σε ανακήρυξη.
Το Ισραήλ έδωσε χθες στη δημοσιότητα χάρτες, οι οποίοι περιγράφουν την πορεία που θα έχει ο αγωγός φυσικού αερίου από το κοίτασμα “Λεβιάθαν”, ο οποίος διακινείται από την αμερικανική εταιρεία Νoble Εnergy στην Ευρώπη, μέσω υποθαλάσσιου αγωγού που θα περνά από την Ελλάδα.
infognomonpolitics.blogspot.com/2011/02/blåog-post_44.html

Με τους χάρτες αυτούς, σύμφωνα με πληροφορίες, αναγνωρίζεται το 100% της ελληνικής ΑΟΖ, η οποία αποτελεί συνέχεια εκείνης της Κύπρου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η δημοσιοποίηση των εν λόγω χαρτών γίνεται πριν η Ελλάδα αναγνωρίσει την ΑΟΖ της, αφού υπάρχει η γνωστή διαφωνία με την Τουρκία για την υφαλοκρηπίδα πέριξ του Καστελόριζου.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ισραηλινοί χάρτες δόθηκαν και στο ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο, πάντως, ώς αργά χθες το βράδυ, απέφευγε κάποιο επίσημο σχόλιο. Διπλωματικές πηγές, ωστόσο, χαρακτήριζαν ως “αυτονόητο” το γεγονός ότι οι χάρτες του Ισραήλ αποτελούν “διαπραγματευτικό χαρτί” προς την Τουρκία.

Εξάλλου, το Μέγαρο Μαξίμου είχε ειδοποιηθεί για τη χθεσινή εξέλιξη ήδη από το απόγευμα της Πέμπτης, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε ο πρωθυπουργός, Γ. Παπανδρέου, με τον Ισραηλινό υπουργό Εξωτερικών, Αβ. Λίμπερμαν.

Εξελίξεις και στην κυπριακή ΑΟΖ

Την ίδια στιγμή, στην εκμετάλλευση της δικής της ΑΟΖ προχώρησε χθες και η Κυπριακή Δημοκρατία. Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση Χριστόφια ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει, την ερχόμενη εβδομάδα, στην προκήρυξη 35 διεθνών προσφορών για την πρώτη γεώτρηση για φυσικό αέριο στο «οικόπεδο 12» της δικής της ΑΟΖ.

Μάλιστα, ο διευθυντής της Υπηρεσίας Ενέργειας του Υπουργείου Εμπορίου της Κύπρου, Σόλωνας Κασίνης, δήλωσε στο ΡΙΚ ότι η προκήρυξη των προσφορών θα γίνει από κοινού από την κυπριακή κυβέρνηση και την αμερικανική εταιρεία “Nobel Energy”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η κάθε γεώτρηση θα στοιχίζει γύρω στα 65 εκ. ευρώ. και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη, η μελέτη επικινδυνότητας και η περιβαλλοντική μελέτη, τις οποίες θα ολοκληρώσει ομάδα εμπειρογνωμόνων από το Χιούστον σε συνεργασία με την Υπηρεσία Ενέργειας.
ΑΥΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου