Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

ΔΝΤ: Παραιτήθηκε ο Ντομινικ Στρος Καν

Την παραίτηση του γενικού του διευθυντή, Ντομινίκ Στρος-Καν ανακοίνωσε το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ΔΝΤ . «Αρνούμαι κατηγορηματικά όλους τους ισχυρισμούς που έχουν προκύψει εναντίον μου», αναφέρει μεταξύ άλλων στην επιστολή παραίτησής του ο ίδιος ο Στρος Καν.
Το ΔΝΤ ανακοίνωσε επίσης ότι σύντομα θα συνεδριάσει το διοικητικό του συμβούλιο για τη διαδικασία επιλογής νέου γενικού διευθυντή. Σημειώνεται ότι χρέη γενικού διευθυντή στο διεθνή οργανισμό εκτελεί μέχρι την επιλογή νέου, ο Τζον Λίπσκι. Ο Ντομινίκ Στρος Καν είχε αναλάβει τα καθήκοντά του στην ηγεσία του ΔΝΤ το Νοέμβριο του 2007 για πενταετή θητεία.

Η επιστολή παραίτησης
Στην επίσημη επιστολή παραίτησής του αναφέρει τα ακόλουθα:
«Με απέραντη θλίψη αναγκάζομαι σήμερα να υποβάλω στο διοικητικό συμβούλιο την παραίτησή μου από τη θέση του γενικού διευθυντή του ΔΝΤ.
Αυτήν τη στιγμή η σκέψη μου είναι πρώτα στη σύζυγό μου, την οποία αγαπώ περισσότερο από οτιδήποτε, τα παιδιά μου, την οικογένειά μου, τους φίλους μου.
Η σκέψη μου είναι επίσης στους συναδέλφους μου στο ΔΝΤ. Μαζί επιτύχαμε τόσα πολλά τα τελευταία τρία και πλέον χρόνια».
«Σε όλους, θέλω να πω ότι αρνούμαι κατηγορηματικά όλους τους ισχυρισμούς σε βάρος μου», υπογραμμίζει ο Γάλλος πολιτικός και καταλήγει λέγοντας:
«Θέλω να προστατεύσω αυτόν τον θεσμό τον οποίο υπηρέτησα με τιμή και αφοσίωση και ιδιαιτέρως, θέλω να αφιερώσω όλη τη δύναμή μου, όλο το χρόνο μου και όλη την ενέργειά μου στο να αποδείξω την αθωότητά μου.»
Ο πρώην γενικός διευθυντής του ΔΝΤ παραμένει κρατούμενος στις διαβόητες φυλακές της νήσου Ράικερς της πολιτείας της Νέας Υόρκης κατηγορούμενος για απόπειρα βιασμού, σεξουαλική επίθεση και ομηρία καμαριέρας στο ξενοδοχείο Sofitel.
Σήμερα Πέμπτη, αναμένεται να εξεταστεί το αίτημα αποφυλάκισής του -που κατέθεσαν οι συνήγοροί του- με εγγύηση ενός εκατ. δολ. και 24ωρο περιορισμό του σε κατοικία, εν αναμονή της δίκης του. Στην προσπάθειά του να πείσει το δικαστήριο να κάνει αποδεκτή την αίτηση αποφυλάκισης ο Στρος Καν δεσμεύθηκε επίσης να μην εγκαταλείψει τις ΗΠΑ για τη Γαλλία, όσο χρονικό διάστημα θα βρίσκεται υπό δικαστική παρακολούθηση. 
Στη Γαλλία πάντως, δημοσκοπήσεις που είδαν χθες το φως της δημοσιότητας κατέδειξαν ότι το 57% των ερωτηθέντων θεωρεί πως ο σοσιαλιστής πολιτικός είναι θύμα πολιτικής συνωμοσίας.
Η γυναίκα την οποία φέρεται ότι προσπάθησε να βιάσει ο Στρος Καν στο ξενοδοχείο Sofitel, μια χήρα 32 ετών από τη Δυτική Αφρική, έδωσε κατάθεση στις αρχές την Τετάρτη.
Εν τω μεταξύ, πηγή της αστυνομίας της Νέας Υόρκης γνωστοποίησε ότι υπάλληλος του ξενοδοχείου βρισκόταν μέσα στη σουίτα του Ντομινίκ Στρος Καν, όταν μπήκε η καμαριέρα που κατηγορεί για σεξουαλική επίθεση τον πρώην επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.
Η καμαριέρα έφτασε στη σουίτα 2806 του ξενοδοχείου Sofitel στο Μανχάταν και είδε ότι η πόρτα ήταν μισάνοιχτη, διευκρίνισε η πηγή συμπληρώνοντας: «Έσπρωξε την πόρτα, ένας υπάλληλος έπαιρνε εκείνη τη στιγμή το δίσκο με το πρωινό από τη σουίτα και της είπε ότι μπορεί να καθαρίσει το δωμάτιο. Έσπρωξε το καροτσάκι της μέσα στη σουίτα και ο άλλος υπάλληλος έφυγε».

Η σύλληψη του Στρος Καν μετά τις καταγγελίες της καμαριέρας, ψαλίδισε τις πιθανότητες εκλογής του στην προεδρία της Γαλλικής Δημοκρατίας το 2012 και ανέσυρε ευρύτερα σοβαρά θέματα για το μέλλον του ΔΝΤ. Οι αναπτυγμένες χώρες ζητούν από την Ευρώπη να διατηρήσει τη θέση της στην κορυφή του ΔΝΤ, όπου ήδη άρχισαν οι διαδικασίες επιλογής νέου επικεφαλής.

ΠΗΓΗ: Reuters, Γαλλικό Πρακτορείο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου